Meniu Cautare pe site

Leasing Operațional în România

O cincime dintre mașini ajung la service pentru intervenții în afara reviziilor standard

București, 9 octombrie 2017: Business Lease România, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de mobilitate și leasing operațional pe plan național, a finalizat cel de-al patrulea studiu local, prin monitorizarea unui număr de 8.429 de intervenții în service înregistrate.

Studiul Business Lease România a fost realizat pe un număr de peste 1.500 de autoturisme. 65% dintre aceste mașini se află în București, iar 35% - în restul regiunilor din țară. 75% dintre șoferi sunt bărbați și 25% sunt femei. Din totalul de mașini pentru care clienții Business Lease România au optat, primele două poziții sunt ocupate de mărcile Ford și Dacia, cu 50%, urmate de Hyundai, cu 13%, Skoda, 12%, și Volkswagen, cu 10%.

Top 3 cauze de intrare a mașinilor în service

Studiul realizat de către Business Lease arată că, în România, 20% dintre mașini ajung în service pentru reparații în afara reviziilor standard (ceea ce reprezintă 21% din costurile totale de întreținere a mașinii); 29% dintre mașini se prezintă pentru reviziile periodice (46% din costurile totale de întreținere a mașinii); iar 51% dintre mașini se prezintă la service pentru anvelope – schimb sezonier și înlocuire de anvelope uzate (ceea ce reprezintă 33% din costurile totale de întreținere a mașinii).

În majoritatea cazurilor, mașinile merg în service pentru reviziile periodice – revizii, ulei, filtre, fluide, kit de distribuție – și pentru schimb de anvelope. Totuși, în România, studiul Business Lease arată că mașinile ajung în service des și pentru întreținere și reparații legate de suspensii. Din cauza calității drumurilor, deseori este necesară înlocuirea elementelor de suspensie – bucșe, bielete antiruliu, amortizoare – și a celor de direcție – cap de bară, bielete etc.

Separat, odată cu înaintarea în vârstă și rulajul mașinii, piesele fabricate din cauciuc sau plastic cedează și necesită înlocuire (furtunuri și unele cablaje). De asemenea, în urma accidentelor, mașinile ajung în service și pentru reparația elementelor de caroserie avariate.

„20% dintre autovehiculele comandate la noi în leasing operațional beneficiază de un grad ridicat de tehnologizare (camere auto avansate/sisteme de avertizare anti-coliziune/faruri adaptative/sisteme de infotainment), iar acest procent este în creștere. Clienții noștri iau tot mai mult în calcul prevenția accidentelor – fie prin echipări suplimentare ale mașinilor, fie prin cursuri de condus preventiv. Multe dintre aceste investiții sunt recuperate pe parcurs și conduc chiar la optimizarea bugetului de reparații. Situația infrastructurii își spune însă cuvântul și afectează comercial companiile, fie că vorbim de timpii alocați deplasărilor sau transporturilor, fie că discutăm de cheltuielile de service”, declară Ioana Grigore, Director Comercial al Business Lease România. „Suntem alături de clienții noștri și, prin sistemele noastre performante de monitorizare a flotei și evaluare a mașinilor, anticipăm și programăm în service autoturismele, astfel încât conducătorii auto să fie în siguranță, iar costurile să fie optimizate, precizează Ioana Grigore.”

Cifrele studiului arată de asemenea că pentru mentenanță, în medie, mașinile ajung la service după 25.000 km sau 1 an, după cum prevăd producătorii de autoturisme.

Pentru elemente de frânare, care fac parte din categoria consumabilelor, mașinile ajung la service, în medie, după 30.000 – 40.000 km.

Pentru reparații care nu fac parte din categoria înlocuirii consumabilelor (piese de suspensie, direcție etc.) sunt duse la service, în general, mașinile mai vechi de trei ani și care depășesc 80.000 - 90.000 km.

CONCLUZII

Cu toate că autoturismele noi sunt tot mai performante, situația infrastructurii din România are un impact semnificativ asupra costurilor de întreținere și fiabilității oricărui vehicul. Odată cu învechirea mașinii, valoarea acesteia scade, în timp ce costul total al reparațiilor crește semnificativ. În plus, reparațiile multiple pot genera incidente neplăcute în timpul experienței la volan. Acesta este și motivul pentru care Business Lease, pe baza experienței acumulate, recomandă utilizarea autoturismelor în regim de leasing operațional pe o perioadă de maximum 57 de luni, respectiv 160.000 km (alimentare pe benzină) și 180.000 km (motorină). În acest mod, clienții Business Lease dispun de o modalitate optimă de folosință a mașinilor, atât din punct de vedere economic (costuri), cât și al unei experiențe sigure și de calitate în utilizarea vehiculului.

Despre Business Lease Group

Business Lease este un expert în furnizarea de soluții complete de Leasing operațional și Mobilitate, atât pentru companii mari, cât și pentru companii mici și mijlocii. În afară de România şi Olanda, unde are sediul central și numeroase sucursale regionale, Business Lease este un jucător important în Polonia, Slovacia, Cehia și Ungaria.

Compania închiriază toate mărcile și modelele auto la preț competitiv (TCO) și este cunoscută pentru furnizarea de servicii excelente. Portofoliul Business Lease Group cuprinde peste 45.000 de contracte. Atenţia acordată clienţilor și calitatea serviciilor în domeniul mobilității reprezintă prioritățile companiei Business Lease, care consideră că o mașină este doar o mașină, însă oamenii sunt cei care fac diferența.

Inapoi