Sunteți responsabil pentru flota de mașini a companiei în una sau mai multe țări și doriți să faceți un pas real către sustenabilitate? Cunoaștem foarte bine problema. Sunteți prins între ciocan și nicovală. Uniunea Europeană și managementul solicită acțiuni sau cel puțin elaborarea unui plan. Cu toate acestea, oferta locală de vehicule electrice, stimulentele și infrastructura nu sunt nici pe departe la fel de avansate ca în Europa de Vest. În plus, pe 1 ianuarie 2024, Directiva privind raportarea în domeniul sustenabilității corporative (CSRD) a ntrat în vigoare, solicitând unui număr mai mare de companii din UE să raporteze privitor la eforturile lor de sustenabilitate. Aceasta este doar una dintre numeroasele măsuri prin care UE își îndreaptă economia către neutralitate climatică până în 2050. Totuși, un sondaj recent arată că aproape jumătate dintre companiile din UE nu au luat nicio măsură în privința CSRD.
Există o diferență între ambiție și realitate când vine vorba de companiile care au ținte bine gândite pentru neutralitatea climatică. Aceste politici și strategii sunt de obicei elaborate și destinate în principal piețelor din Europa de Vest. Electrificarea este mai puțin dezvoltată în Europa Centrală și de Est, ceea ce face mai dificilă reducerea emisiilor de CO2 pentru flotele din aceste piețe.
Câteva puncte relevante din cea mai recentă Analiză EV elaborată de specialiștii Business Lease:
Înregistrări de vehicule electrice (BEV și PHEV):
Comparativ cu datele anterioare, observăm că Polonia continuă să aibă cel mai mare număr de vehicule electrice din Europa Centrală și de Est, dar procentul total de vehicule electrice rămâne sub 1%. Ungaria și România arată progrese semnificative în numărul de înregistrări BEV și PHEV.
Capacitatea publică de încărcare:
Infrastructura de încărcare rămâne o provocare majoră. Polonia și Ungaria fac progrese semnificative, dar densitatea infrastructurii de încărcare este încă departe de standardele din Europa de Vest. Totuși, în majoritatea țărilor din Europa Centrală se oferă scutiri de taxe, subvenții și alte stimulente non-fiscale pentru achiziționarea vehiculelor electrice.
· Densitatea punctelor de încărcare publice:
Densitatea punctelor de încărcare variază, iar țările din Europa Centrală încă trebuie să își dezvolte infrastructura pentru a atinge nivelurile din Europa de Vest.
Electrificarea înseamnă mai mult decât găsirea vehiculelor electrice potrivite. Este vorba despre găsirea infrastructurii de încărcare potrivite, a cardurilor de încărcare, a partenerilor de energie verde și așa mai departe.
Business Lease acționează ca un punct unic de contact, oferindu-vă posibilitatea de a alege dintr-o gamă largă de vehicule electrice, de a beneficia de reduceri, de a comanda stații de încărcare pentru birou și pentru locuințele angajaților pentur ca dvs. să nu trebuiască să lucrați cu prea mulți furnizori. Oferim facturare consolidată, inclusiv pentru angajații care încarcă vehiculele acasă.
GoBetter este un set de instrumente care vă ajută să reduceți emisiile și să compensați ceea ce rămâne. Primul dintre cele patru instrumente este esențial, iar celelalte trei sunt opționale.
Business Lease este partenerul dumneavoastră de încredere pentru o evaluare onestă a potențialului „verde” al flotei și pentru cea mai simplă soluție pentru atingerea acestui potențial. Aflați mai multe despre GoBetter©.
Contactați unul dintre consultanții noștri pentru a afla mai multe despre potențialul de sustenabilitate al flotei dumneavoastră.
Vă ținem la curent cu cele mai recente informații despre pregătirea pentru E-mobilitate în regiunea CE. Completând detaliile de contact, puteți descărca imediat broșura și veți fi notificat de fiecare dată când este lansată o nouă versiune.
Material realizat de specialiștii Business Lease Internațional.