Philip Aarsman este Managing Director al Business Lease România. S-a stabilit în București la sfârșitul anului 2014, după ce a gestionat achiziția de către Business Lease Group (parte a Autobinck) a companiei românești Fleet Management Services (FMS). Șase luni mai târziu, aceasta a devenit Business Lease România, iar Aarsman a ales să continue dezvoltarea organizației din România.
Cum a fost prima jumătate a anului pe piața de leasing operațional din România?
„Dinamică. Piața resimte încă efectele crizei cauzate de coronavirus, iar creșterile din ratele dobânzilor și ale inflației au venit cu costuri mai mari pentru forța de muncă și materiale. Timpul de livrare pentru mașinile noi este tot mai scurt, dar dacă ne uităm la bugete, comparativ cu trei sau patru ani în urmă, avem creșteri semnificative ale prețurilor. Pe de altă parte, piața mașinilor second-hand este în scădere, iar acest lucru face destul de dificilă estimarea corectă a costurilor așteptate în anii următori. Companiile au nevoie mai mult decât oricând de stabilitate, iar stabilitate este exact baza modelului nostru de leasing operațional. Avem norocul să lucrăm alături de o echipă experimentată și stabilă, ceea ce ne permite să venim cu soluții corecte pentru clienții noștri și să răspundem eficient nevoilor pieței.”
Care sunt așteptările pentru a doua jumătate a anului?
„Atenția noastră de la intrarea pe piața românească a rămas concentrată pe consolidarea echipei Business Lease și mă bucur să văd că cel mai des suntem apreciați de partenerii noștri pentru pasiunea, atenția și expertiza oamenilor noștri. Cred că toate acestea sunt ingredientele cheie care ne-au permis să ne menținem creșterea în fiecare an, atât financiar, cât și ca dimensiune a flotei. Și anul acesta ne așteptăm să încheiem cu o flotă în creștere cu 20% și o cotă de piață de 9%.”
Cum vă regăsiți în cultura românească? Cât de dificilă a fost adaptarea?
„În plan personal m-am regăsit complet în cultura românească, și acesta este unul dintre motivele pentru care sunt încă aici. Românii sunt sociabili, flexibili și, de asemenea, dispuși să muncească pentru dezvoltarea lor personală. Comparativ cu alte țări în care am lucrat pentru Business Lease (Cehia, Slovacia, Polonia și Ungaria), consider că românii sunt cei mai apropiați de olandezi. Asta explică, poate, de ce Olanda este al doilea cel mai mare investitor în România, după Statele Unite, cu companii precum Heineken, Damen Shipyards, Ortec, Fokker, ING, Ahold și Friesland Campina, pentru a numi doar câteva.”
Ce bune practici importate din Olanda observați? Și cum priviți acum piața olandeză?
„Olanda a însemnat foarte mult pentru dezvoltarea leasingului operațional. Deci, da, am învățat foarte multe de la Olanda în fiecare țară din Europa Centrală, atât în sens pozitiv, cât și în sens invers. Aplicând corect aceste lecții, poți inova rapid și poți evita greșelile. Un exemplu de actualitate care îmi vine în minte este electrificarea. Până acum, am fost în mod deliberat oarecum conservatori în a oferi vehicule electrice clienților noștri pentru că sunt atât de multe lucruri în desfășurare simultan. Luați în considerare rețeaua de încărcare, dezvoltările în domeniul autonomiei și tehnologiei bateriilor, capacitatea rețelei electrice și oferta și evoluția prețurilor noilor vehicule electrice.”
Vă veți întoarce vreodată în Olanda?
„Pentru business, cred că șansele sunt mici. În ultimii 25 de ani, am avut ocazia să deschid și să dezvolt mai multe piețe noi pentru Business Lease. Și aici se află pasiunea și succesul meu. Pe plan personal, legătura cu Olanda va exista întotdeauna pentru că familia și o parte din prietenii mei locuiesc acolo și am și o casă minunată acolo.”
Articol publicat de https://www.automotive-online.nl/