Întreținerea unei mașini presupune mai multe costuri, și o atenție sporită ca actele acesteia să se afle în permanență în perioada de valabilitate. Ținerea unei evidențe poate să fie dificilă în ceea ce privește ITP, asigurare, taxe de drum, vignete, ș.a.m.d, pentru o singură mașină, însă atunci când intră în calcul o flotă, lucrurile se complică. ITP-ul expirat este unul dintre factorii cu care se confruntă cel mai des atât șoferii, cât și administratorii flotei, iar sancțiunile primite nu fac decât să îngreuneze procesul de transport, fiind nevoie ca mașina să iasă pentru o perioadă din funcțiune. Astfel, este important să cunoști ce presupune inspecția tehnică periodică expirată, prin ce procese trebuie să treci pentru a circula din nou pe drumurile publice fără niciun fel de problemă, dar și cum poți evita această situație.Verifica data de valabilitate a ITP-ului pentru fiecare autovehicul din flota ta, și află acum ce este de făcut în cazul în care te confrunți cu expirarea acesteia.Cuprins:
Fiecare țară are un cadru legislativ care reglementează tipul de inspecție tehnică necesară pentru ca un autoturism să circule pe drumurile publice, precum și perioada de timp la care aceasta trebuie efectuată. În România, aceste date sunt cuprinse în Ordonanța nr. 81 din 24 august 2000, cu actualizările în vigoare, aflată în responsabilitatea Registrului Auto Român. Această ordonanță explică faptul că un autovehicul înregistrat în țara noastră poate să circule în condițiile legii, doar dacă efectuează inspecția tehnică periodică, și respectă toate verificările acesteia. Dar ce presupune această inspecție? Atunci când o mașină din flota ta va ajunge în cadrul unei stații autorizate, va fi verificată din mai multe puncte de vedere: sisteme de siguranță (frâne, roți, centuri de siguranță, direcție, și sisteme electronice de siguranță), aspectul exterior (parbriz fără fisuri, corpul mașinii, geamuri și oglinzi), sistemele de semnalizare, și normele privind protecția mediului. O mașină fără ITP, nu poate circula legal, de aceea trebuie să respecți perioada de valabilitate a inspecției, și să te asiguri că toate vehiculele tale trec din timp prin acest proces.Pentru a evita amenda pentru ITP expirat, trebuie să efectuezi pentru fiecare vehicul nou adus în țară, înainte de a circula pe drumurile noastre, o dată la 12 luni pentru vehiculele cu 12 ani vechime, sau mai mult, și la 2 ani pentru cele noi. Există și alte modalități prin care poți scăpa de această grijă, așa cum este, de exemplu, apelarea la un leasing operațional. Acesta îți oferă ocazia să-ți externalizezi serviciile de mentenanță, și celelalte costuri care vin odată cu administrarea unei flote, iar pentru a afla ce ofertă se potrivește afacerii tale, accesează un calculator de leasing, care îți va arăta toate costurile, putând astfel să compari cheltuielile tale actuale, cu cele pe care le-ai avea în viitor, scăzând inclusiv o posibilă amendă pentru ITP.
Circularea fără ITP este interzisă conform legislației în vigoare, de aceea este foarte important să ai o gestiune exactă a fiecărui vehicul, și să îl trimiți la verificare înainte de expirare, deoarece este posibil să fie constatate nereguli care necesită, în primul rând, o intervenție, și mai apoi revenirea într-o stație autorizată. Dar ce faci atunci când una dintre mașinile flotei tale intră în circulație fără ITP? Trebuie să te aștepți la o amendă, dar și la câteva sancțiuni pe lângă.ITP-ul expirat vine cu o amendă diferită, care începe în jurul sumei de 1000 lei, putând ajunge până la 300 lei, și poate fi achitată rapid, însă are sancțiuni mult mai grave. Agentul care constată în urma unui control acest fapt, va confisca plăcuțele cu numerele de înmatriculare ale mașinii, astfel încât aceasta nu va mai putea circula din acel moment pe drumurile publice. O altă sancțiune pentru ITP expirat este reținerea talonului, și obligativitatea efectuării acestei inspecții la Registrul Auto Român, și nu la orice stație autorizată. Iată de ce trebuie să eviți pe cât posibil această situație, deoarece procesul ulterior pentru recuperarea actului, și a plăcuțelor este mult mai dificil, iar din acel moment trebuie să apelezi la o platformă pentru a aduce vehiculul la sediul firmei. Poți verifica fiecare termen de valabilitate chiar în talon, sau poți intra online pe site-ul autorităților de specialitate. În ceea ce privește costurile inspecției tehnice periodice, acestea nu trebuie să te îngrijoreze, fiind în jurul sumei de 150 lei.Așadar, asigură-te că toate mașinile din flota ta sunt într-o stare bună de funcționare, și vor trece cu brio, înainte de data de expirare, inspecția tehnică periodică, astfel încât să eviți alte sancțiuni mult mai grave, și amenzi, care îți vor da peste cap bugetul alocat lunar.Sursă foto: pexels.com