COMPUS DE
Monica Dona
11.7.2022
No items found.

Ce faci în cazul unei rechemări în service?!

Mașinile au devenit cumva cei mai buni prieteni ai noștri și depindem din ce in ce mai mult de ele pentru a ne duce copiii și pe cei dragi în siguranță la destinație. Dar atunci când vehiculul prezintă un risc pentru siguranța noastra sau a pasagerilor, acesta trebuie să fie rechemat în service.La Business Lease analizăm cu multă atenție ce anume stă în spatele unei rechemări de service și de ce este important ca aceste invitații în service să fie luate în considerare cu maximă seriozitate.Dar să începem cu începutul. Să vedem

Ce este o rechemare și când este aceasta necesară

O rechemare este lansată atunci când un producător sau un organism de reglementare stabilește că un autovehicul, fie ca vorbim de o piesa importanta a grupului moto-propulsor sau a sistemului de frânare, o piesă a sistemului pasiv de siguranță (scaun, centuri, airbag-uri etc) sau o anvelopă prezintă un risc pentru siguranță sau nu îndeplinește standardele minime de siguranță. Producătorii sunt obligați să remedieze problema reparând, înlocuind, oferind o compensație sau, în cazuri rare, răscumpărând vehiculul.Toate rechemările impun acțiuni imediate?Rechemările pot fi emise din mai multe motive. Unele acoperă defecte minore de fabricație, cum ar fi componente care afectează funcționarea normală a mașinii, în timp ce altele impun măsuri imediate deoarece autovehiculele prezintă pericolul să devină nesigure pentru șofer, pasageri sau alți participanți la trafic. De obicei o rechemare importantă va deveni și un subiect de presă, însă în ciuda tuturor avertismentelor sunt mulți conducători auto care le ignoră fie din comoditate sau de teama unor eventuale costuri pe care sa le suporte, fie pentru că nu cred că subiectul rechemării îi va afecta.Este important să nu ignorăm rechemările în service, chiar dacă acestea au fost emise la mult timp după ce au fost achiziționate mașinile și să reconsiderăm, poate, că nu merită timpul și efortul. Este foarte important de știut, că nicio reparație, verificare și/sau remediere în baza unei rechemări în service de către producător, nu implică costuri din partea noastră. Service-urile, pentru operațiile efectuate în cadrul recall-urilor sunt acoperite de către producători.Campaniile de recall care au un caracter foarte important sunt definite în funcție de producător în: active, urgente, roșii etc. și impun măsuri imediate. Spre exemplu, dacă este nevoie să înlocuim airbag-ul, va trebui să ne programam pentru înlocuire cât mai curând. Dacă pentru autoturismul nostru nu a fost emisă o rechemare încă, dar din diferite surse aflăm că și mașina noastră poate fi afectată de o rechemare, nu ne costă nimic să verificam acest aspect, deoarece se poate întâmpla să se inițieze campaniile de recall în mai multe etape și pe mai multe loturi de producție. Este bine să ne asigurăm, de asemenea, că producătorul sau importatorul au datele noastre actuale de contact, astfel încât să ne poată anunța în timp util, dacă este necesar.

Ce trebuie să fac în cazul în care există o rechemare?

Dacă suntem înregistrați ca proprietar al autovehiculului, producătorul ne va notifica în scris.În cazul în care mașina face subiectul unui contract de leasing operațional, este important să știm că proprietarul mașinii este compania de leasing, iar reprezentanții acesteia vor fi înștiințați cu privire la orice rechemare a mașinii pe care o conduceți.În unele cazuri este posibil să nu primim notificarea producătorului din mai multe motive, dar de cele mai multe ori acest lucru se datorează faptului că informațiile furnizate inițial dealerului, atunci când mașina a fost cumpărată, nu sunt actualizate. Poate v-ați schimbat domiciliul sau ați cumpărat mașina la mâna a doua și este posibil să nu primiți scrisoarea, deoarece nu sunteți înregistrat ca persoana principală de contact.

Ce trebuie să fac dacă mașina mea face subiectul unui recall?

Când primim o notificare, trebuie să urmam instrucțiunile din mesajul transmis de producător. În cazul în care nu mai suntem proprietarul mașinii rechemate, trebuie să completam datele noului proprietar și să returnam formularul producătorului.Dacă suntem îngrijorați și credem că mașina face subiectul unei rechemări, dar nu am fost contactați de producătorul sau dealerul de la care am achizitionat masina, putem face câteva demersuri pentru a verifica statusul rechemării in service.

VERIFICAM NUMĂRUL DE IDENTIFICARE AL AUTOVEHICULULUI

Pe site-ul ANPC se poate vedea statusul tuturor rechemărilor, inclusiv toate detaliile acțiunii: care mașini sunt afectate și, eventual, lista numerelor de identificare a autovehiculelor afectate. Pentru retrageri de amploare, uneori este imposibil să fie publicate toate aceste numere, astfel încât informațiile vor include doar detalii privind modelul mașinii dvs. și anul de fabricație pentru a identifica modelele de autovehicule care au fost afectate.

CONTACTĂM PRODUCĂTORUL

Marea majoritate a producărilor de autovehicule au secțiuni dedicate pe site-urile web, unde publică detalii despre rechemări. Putem verifica și aceste secțiuni dacă avem îndoieli.

CONTACTĂM REPREZENTANȚELE

Putem fie să sunam și să verificam pe baza seriei de caroserie a autovehiculului, fie, atunci când mașina ajunge în service pentru reparații, reprezentanții service-ului vor verifica obligatoriu dacă pentru mașina noastră a fost emisă o alertă de rechemare in service.Narcis NeacșuTeam Leader Maintenance Repairs Tires

CONTACT

Lăsați-ne contactul dvs. și vă vom suna
Mulțumim. Mesajul dvs. a fost recepționat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Mulțumim. Mesajul dvs. a fost recepționat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.